b Purely Gibberish

Thursday, May 13, 2010


We're afraid of being alone
Yet we hide ourselves from the rest of the world
Walking around with earphones all the time
We're the ones who shut off everyone else
Birds are still singing
Cars are still roaring
Kids are still laughing
People are still talking
We're never alone, if only we open up our ears.

*ini entry untuk orang yang terasa lonely bile berjalan sendiri dan memasang earphones di telinga*
---------------------------------

Hari ini Intan dan Aimee pulang ke Malaysia. Have a safe journey guys =)
---------------------------------
Hmmm...kadang-kadang aku terfikir, pantaskah aku untuk membenci seseorang itu hanya kerana satu kesilapan. Mungkin ini hanya salah faham. Mungkin dia merasa tertekan dengan peperiksaan dan dengan cara bergurau begitu dia dapat meredakan perasaan? Tapi gurauan begitu sungguh tidak masuk akal. Dia lelaki dan aku perempuan(ye aku perempuan); mungkin pada seorang lelaki itu perkara biasa. Tapi sebagai perempuan aku malu dengan ayat-ayat ghairah kurang sopan begitu lebih-lebih lagi bila ia lahir dari fikiran teman baik aku sendiri. Isk. Selama ni apa yang kau pandang pada diri aku?

Dia seorang yang baik(boleh dipersoalkan ke ni?) malah salah seorang kawan aku yang agak rapat. Tapi sayang, aku kecewa dengan sikap dia...ayat-ayat keji itu telah meruntuhkan kepercayaan aku pada dia selama ini. Apa yang harus aku buat?? Haihhhhhh... Harapan aku, bakal isteri kau tidak tahu sifat kau yang satu ini.
Aku bukan benci tapi aku kecewaaaa...

Satu masa aku terasa ingin melempang kau laju-laju - aku puas hati, tapi ape perasaan kau nanti?
Silent treatment - bolehlah buat sekejap tapi dah bosan
Ape yang aku kena buat entah sebenarnya. Kan best kalau aku jenis bersahaja macam budak bilik depan. Haihh..

Maybe all i need is just a sincere apology
-----------------------------------------

8 Comments:

Blogger jeem said...

i think this is so true.

exam dah abes kan?boleh join kitorang berjoli.heee.

9:32 AM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

gmahhhhhh!!
Tgh tunggu result lagi nieh...esok kuar (do'akan yer)

Nnt my sister nk datang, 27th May. Korg ade kat sane tak? Nak lawat plis!!

6:39 PM  
Anonymous gigit gigit said...

sape budak bilik depan? ape maksud jenis bersahaja?

9:24 PM  
Blogger GadisKasutConverse said...

kalau akk,dh lama tnye cmni..''kau pehal ckp kt aku camtu?nk kena lempang ke hape?''*muka seyes*..

12:39 PM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

Gigit gigit: bilik yg berdepan dengan bilik aku la..i.e. toilet! Hahaha.. Maksud bersahaja di sini, when that person received such dirty comments she could just brush it off and act normal.

Kak rina: hari tu tak ngamuk siap2 sebab dah dekat exam..tanak bagi sape2 stress. Huhu

1:25 PM  
Blogger atai_mohtar said...

mari aku lempangkn dia utk ko..mgkin ko xkn rs lega (sbb ko xtau pn bila aku akn lempang dia),tp maybe aku yg rs lega (sbb aku yg jadik gila; ada ke men lempang2 mamat yg x kukenali) XD

1:31 AM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

hahahha...tak pasal2 ade manusia yang kena lempang tetibe kan. Jangan atai, banyak2 bersabar beb. Jika buat jahat, balasan jahat...jika buat baik, balasannya mesti baik kan kan kannn

9:17 PM  
Blogger min said...

sejak ble plak ade org name gigit gigit ni?? haha :p

9:13 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home