b Purely Gibberish

Saturday, January 02, 2010

Have I wronged You somehow?
Tears rolled down slowly...soaking my scarred skin (darn acnes) as I chewed the remaining fried rice. My eyes fell on the deadly looking dried chillies that were swimming freely in between the more appealing sweetcorn. Maybe I had bitten one of them.

Or maybe I was hurt.

My mind immediately tuned to that one person who prepared the fried rice. I must've said/done something utterly unforgivable to keep you so quiet that morning. You walked away without ever once turned back. If you did, you might see me crying. My naked face drowned in tears and disfigured by complicated frown. I looked uglier than I already am. Nevermind that.
The truth is I always managed to deeply hurt the people that I love the most. I know this will eventually happen to you too. Only that I wasn't expecting it to happen this way.
I am a walking, talking and breathing disaster.
Like sweet Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownies ® that wrapped your taste buds with delight, you kept coming back for more just to one day realize that your weighing scale starts to give you 'false' reading(s). You (so very much) wanted to blame the extra glasses of water you've drank in odd mornings, but deep inside you knew the innocent looking ice cream is responsible. Now the extra fats clung firmly to your flabby hips (not that I tried to imply you have flabby hips) and it would take you about 1000 sit ups to get rid of...and like rubbing salt to the wound, you have to be parted with your favourite pair of jeans (the only one that makes your legs look skinny) for several months. You cringed thinking how something so pleasing could result in a disastrous ending.

I am like that Ben&Jerry's Chocolate Fudge Brownies ®. Pleasing but disastrous.

I may have babbled too much. But this is the one last thing I want to say. Sorry that I've wronged you.

8 Comments:

Anonymous iskun said...

eh..
n3 nih aku ke?
1) sorry pasal cili kering tuh. memang tempted giler nak letak. haha
2) pukul 5 pagi kot. saper yang banyak cakap time pagi², sejuk² macam tu. memang respek.
3) aku blah, tak pandang belakang. kebenarannya, aku menangis gak kot sepanjang jalan balik sengsorang pagi² buta tu.
4) aku memang gemuk, jadi tak yah la buat n3 untuk terangkan tu kot. huhu T_T
5) aku tak pernah makan Ben&jerry's Chocolate Fudge Brownies. huu berusaha eja penuh.
6) kalau aku marah pun, aku marah diri sendiri. sebab jadi diri sendiri depan ko.
7) kadang2 aku merahsiakan sesuatu yang xperlu ko tahu memang payah sampai diri sendiri disalah ertikan.
8) macam ko cakap, kita kawan dunia akhirat.
8) aku kecewa, pasal aku tak jadi seseorang ynag ko pandang tinggi or kagum, pasal aku loser, dah 26 tak habis belajar lagi. yang nih memang perit bagi aku.
9) aku minta maaf.

6:48 PM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

alhamdulillah..aku punye la emosional(tak caye tanye idah) sepanjang 2 minggu ni sebab igt aku buat salah ngan ko. Sori sangat kalo mmg ade.. Huhu~

Aku tak pernah pandang rendah kat ko(sebab ko mmg tinggi)..hehe, sebab ko tak pernah give up walaupn banyak dugaan bergolek2 dtg. Aku respek. Serious.
Sume orang ade takdir/rezeki yang dah tertulis, tapi masih kena usaha utk mendapatkannye. Aku do'akn ko berjaya harungi cabaran kali ni.

Caiyyukkk Iski! =)

Mwahhh!

11:00 PM  
Blogger chicky84 said...

isk..
kalau i marah, then i demand hadiah..
rasa-rasanya dapat tak?
hahahaha
sengal

5:18 PM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

hahahha..kalo marah nk demand hadiah? mintak kat fahrin la, dier kaya and single. LoL!

10:16 AM  
Blogger chicky84 said...

biler i jerit2 nampak kelibat fahrin (dalam tv)..
saper ntah buat pusing2 anak mata
haha

9:28 AM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

ekekekek! ok la fine~ Fahrin baik cakap lemah lembut, pastu dier tak kne tangkap kat kelab malam mase krismas, lagi...nk tambah ke?

10:50 PM  
Blogger chicky84 said...

giler la..
fahrin ahmad nangis hari nih..
i pun nangis gak..
sama ada pasal hardcore fan atau i rasa cam senasib..
haha

4:40 PM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

senasib?? Haha.. U nak saman sape kalo camtu?

12:10 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home