b Purely Gibberish

Saturday, February 14, 2009

-----sambungan

"Cerita ape kau tanye aku????? Hishhhhh..ni yang tambah naik angin aku ni!!" teriak makcik Markonah sekuat hati.

"Adoila makcik Markonah! Sakitttt telinga saye mendengar sore makcik yang seperti tarzan memanggil jane..tolonglah hentikan semua ini," rayu si X dengan lemah gemalai. "Apelah pula salah pipi saya yang tulus mulus dan kudus ini sehingga mendapat lempangan berkelajuan 50km/jam dari makcik? Awww~ makcik...sila la bersopan,"kata si X lagi. (apehal jadik lembut2 ni?)

"Ahhh... ape itu kesopanan dan kesusilaan? Bukankah kita ada hak asasi manusia?! Suka hati aku la nak lempang kau dengan kelajuan ape pun, lagipun hayunan lempang bukannye ade speed limit pun!" bantah makcik Markonah dengan tegas. Diangkatnya tangan untuk menyambung lempangan ketiga.

Belumpun sempat makcik Markonah meneruskan niat beliau, tiba-tiba...

*NEEE*NOOO*NEEE*NOOO (siren ambulan) - lalu memparking di depan rumah si X tanpa meminta izin tuan rumah.

Sesaat kemudian, kelihatan dua orang berpakaian seragam putih keluar dari ambulan tersebut.

Atendan 1: Makcik Konah, kat sini rupenye....puas kami carik satu kawasan perumahan ni.
Atendan 2: Ye la makcik Konah. Penat dah kami...jom balik ekk.
Makcik Markonah: Nanti-nanti..aku tak abis tamparan Gaban Z yang ketiga ni. Budak ni nakal ni, ade ke tulis citer pasal aku dengan Kasim kat blog dier? Malu aku, maluuuuu!!

si X: ??? (terpinga-pinga)

Atendan 1: takpelah makcik Konah, dier tak sengaja tu. Maafkan la dier ye.
Makcik Markonah: mane buleh! Aku kene menuntut bela ke atas sifat pemalu aku..Kasimmm! Kasimm!! ewah ewahhh! *mula bersilat gayung*

Atendan 2: Ni takleh jadik ni. Mula dah silat dier tu. Kite angkut aje la dier ni.
Atendan 1: Haa..iyer la..

(lalu kedua-dua atendan tersebut mengangkut makcik Markonah ke dalam ambulan)

Makcik Markonah: Oiii!! Ape angkat-angkat ni oiiiii!! Kasimmmm! Kasimmm! Tolonglah I yang menganiaya ni...tolong Kasim! Mereka mendera I! Ohh~

Atendan 2: Mintak mahap la yer dik, terlepas ke sini lagi orang tua ni. Dier ni ade ilmu lesap2 agaknye. Tau tau hilanggg. Kami mintak diri dulu yer. * sambil tersengih seperti kerang busuk*

*NEE*NOOO*NEE*NOOO (ambulan blah dengan speed 180km/jam)

Si X: Adeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kes camni pon ade ke????!! Ni yang menyampah duduk seblah hospital sakit jiwa ni!! Arghhhhhhhhhhhhhhh~!!!

------tamat---

pengajaran: sepandai-pandai tupai melompat, katak pun pandai lompat juga..TAK KECOH PON!!!!!

2 Comments:

Blogger min said...

wahahah hampir rosak akunya face-mask!!

mane ko dpt background ko nya gamba nih???cantik! :D

9:30 AM  
Blogger fAraHnaDiaH said...

aku patut bubuh amaran, jangan pakai masker muka ketika membaca cerita ini. Kehkeh

Backgroud cilok dari thecutestblogontheblock!

8:45 PM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home