b Purely Gibberish

Saturday, April 14, 2012

Spent the last three days in bed with acute tonsillitis. Rigoring half of the night with pyrexia up to 40C. Kiddos now I know exactly why you look miserable when you have temperature and tonsillitis. I will not complain if I see you in ED the next time!

Was back at work today after days off work and got a surprise wedding gift from the ward staff before leaving home!!! Awwhhhhh...Love you guys xxx

-----------------------------------

Encik advised me not to say anything about the last comment. Well, Encik you know I am so stubborn. So here goes...

Dear anonymous, I sincerely apologize for causing so much pain in your heart (as well as your loved ones). I could say a lot of things to try and fix things, to make you (or even myself) feel better. Alas nothing I could say or do can change anything or make you smile and forget this ever happens. All I can say now is I am truly sorry things happen this way, not a single day goes by that I don't pray for your happiness too. Thank you for your good wishes.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ironi jika memikirkan saudari benar-benar menyesali apa yang terjadi dan pada masa yang sama menulis di blog betapa gembiranya hati saudari pada ketika ini.

mungkin saya mengharapkan sedikit rasa hormat dari pihak saudari dan encik terhadap perasaan orang lain. jika tidak pada masa dahulu, maka mungkin boleh belajar melakukannya sekarang.

saya bukan dia. saya hanya orang luar yang mengetahui dan memerhati apa yang terjadi. mengetahui betapa tergurisnya hati dia dan keluarganya (esp makcik dan pakcik) dengan apa yang terjadi dan keadaan mereka ada ketika ini. bagaimana mereka menghadapinya.

harapan ikhlas dari saya agar mungkin saudari dan encik dapat mempertimbangkan cadangan saya ini. dan terima kasih kerana sentiasa mendoakan sahabat saya.

Rasulullah saw pernah bersabda “Janganlah kalian saling dengki mendengki, jangan saling tipu menipu, jangan saling benci membenci, jangan saling belakang membelakangi dan jangan membeli suatu barang yang (akan) dibeli orang. Jadilah kamu sekalian hamba Allah Subhanawataala yang bersaudara. Seorang Muslim adalah saudara bagi Muslim yang lainnya, tidak layak untuk saling zalim menzalimi, berbohong kepadanya dan tidak hirau kepadanya. Takwa itu ada di sini (sambil menunjuk dadanya tiga kali). Cukuplah seseorang dikatakan jahat jika dia menghina saudaranya sesama Muslim. Haram bagi seorang Muslim dari Muslim yang lainnya, darahnya, hartanya, dan harga dirinya.” (Hadis riwayat Muslim).

sahabat saya juga tidak membenarkan saya memberi apa jua komen sebenarnya. she said she is already done with u both. tetapi saya juga degil orangnya :)

maaf dari saya jika ada hati-hati yang terguris. kerana kebenaran itu juga pahit kadang-kalanya.

semoga kita semua mendapat bimbingan dan petunjuk dari Allah.

assalamualaikum wbt.

1:02 AM  
Blogger julie"anne said...

Eh far, get well soon. Get that seri pengantin back!

Regarding that matter, you can always disable comments or at least monitor them. Mr. A is right. You don't need to be bothered by them. It will only make things worse. Believe me. I know.

8:31 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home